Introduktion til statens it-projektmodel

  • Længde
    1 dag
  • Pris
    2.100,-
  • Sprog
    Dansk
Introduktion til Statens it-projektmodel er kurset for dig, der ønsker du at få styrket dine forudsætninger for at kunne anvende Statens it-projektmodel aktivt i statslige it-projekter? Kurset giver dig en bred introduktion til Statens it-projektmodel, dens faser og facetter. Du får et solidt kendskab til modellen, indsigt i modellens funktion og anvendelse, samt et indblik i roller og ansvar.

Introduktion til Statens it-projektmodel er en del af Statens digitaliseringsakademi.

Kurset er et 1-dagskursus med fysisk fremmøde og efterfølgende online skriftlig eksamen og eksamensdiplom.

Vigtigt: Du kan kun blive tilmeldt dette kursus, hvis du er ansat i staten. Se priser og vilkår på Statens kursusportal: Campus

Hvis du ikke har adgang til Campus via linket, så er du sandsynligvis ikke ansat i staten. Hvis du er ansat i staten og ikke har adgang, så skal du tage fat i din organisations HR afdeling. Du kan se mere om Campus her: Brugeradministration på Campus

Se vilkår for tilmelding nedenfor.

Indhold

  • Hvorfor har Staten en it-projektmodel: Der redegøres for modellens baggrund, modellens funktion i det statslige it-projektlandskab samt fordelene ved at alle it-projekter benytter modellen.
  • Modellens opbygning: Der opbygges et solidt kendskab til modellen gennem en grundig indføring i modellens opbygning i faser, faseovergange samt mulighederne for agile udviklingsmetoder i modellen. Desuden forklares funktionen af hoveddokumenterne; Projektgrundlaget og business case grundlaget.
  • Roller og ansvar: Du får et indblik i, hvilke roller og ansvar der er i modellen.
  • Anvendelse, risikovurdering og statusrapportering til it-rådet: Retningslinjerne og rammerne for gennemførelse af it-projekter anskueliggøres. Risikovurderingsprocessen og samarbejdet med it-rådet gennemgås
  • Kom godt i gang med modellen og it-projekterne: Det drøftes, hvordan man bedst kan komme i gang med at anvende modellen i myndighedens it-projekter som projektleder, projektdeltager eller andre medarbejdere.

Deltagerprofil

  • Kurset er rettet mod dig, der har et behov for kendskab til rammerne for gennemførelse af statslige it-projekter. Du kan fx være projektleder, projektdeltager eller arbejde i støttefunktioner i en statslig myndighed som Økonomi eller PMO.

Vilkår for tilmelding og afmelding

Husk af oplyse både ’EAN-nr.’ og ’Purchase nr.’ ved tilmelding
Ved tilmelding skal der oplyses et gyldigt EAN-nummer samt Purchase-nummer. Vi bruger EAN- og Purchase-nummeret til at fakturere din myndighed for kurset. Hvis du ikke kender din myndigheds EAN- og Purchase-nummer, så kan du få hjælp af din HR- eller økonomifunktion.
Uden EAN- og Purchase-nummer vil din tilmelding ikke være gyldig.
(Purchase nr. kaldes også PO-nummer)

De gældende og opdaterede priser og vilkår fremgår af kursets campus-side. Vilkårene er bestemt af rammeaftalen mellem Økonomistyrelsen og Implement Consulting Group og kan ikke fraviges.

Kursusprisen er inklusiv valgfri online eksamen og eksamensdiplom (600 kr).
Ønsker du ikke eksamen, så skriv det til kursus.staten@implement.dk i forbindelse med tilmelding.

Vigtigt om afbestilling
Hvis du er tilmeldt et kursus, så kan du frit afmelde dig igen indtil 20 arbejdsdage før kursusstart.
Ved afbestilling 10-20 arbejdsdage før kursusstart betales 50% af kursusprisen.
Ved afbestilling mindre end 10 arbejdsdage før kursusstart betales 100% af kursusprisen.
Ved manglende fremmøde uden rettidig afbestilling betales 100% af kursusprisen.

Afbestilling skal ske skriftligt til kursusadministrationen på kursus.staten@implement.dk.
Mailen skal indeholde dit fulde navn samt titel og dato for kursusstart på det kursus, som du vil afmeldes fra.

    Praktisk vejledning

    Esben Dalskinn.
    kursus.staten@implement.dk
    +45 2338 0044